دوره آموزشی نرم افزار X’Pert HighScore

  • پراش اشعه ایکس XRD

پراش اشعه ایکس X-Ray Diffraction یک روش غیر تخریبی با کاربردهای مختلف است. که اطلاعات جامعی درباره‌ی ترکیبات شیمیایی و ساختار بلورین مواد طبیعی و صنعتی ارائه می دهد(این آزمون بر اساس قانون براگ انجام می‎گردد). علاوه بر اطلاعات کلی در مورد ترکیب و ساختار نمونه، با تعیین پهنای پیک الگوی پراش می‌توان به محاسبه‌ی ابعاد کریستالیت مواد در ابعاد نانو پرداخت و با تعیین سطح زیر منحنی درصد کریستالینیتی نمونه را محاسبه نمود. در علم و مهندسی مواد نیز برای شناسایی و تعیین ساختار مواد، محصولات خوردگی، پوشش ها و غیره از این آزمون استفاده می‎شود.

 

  • نرم افزار آنالیز پراش پرتو ایکس X’Pert High Score

نرم افزار آنالیز پراش پرتو ایکس X’Pert HighScore  نرم افزاری برای آنالیز کامل الگوهای پراش اشعه ایکس از محصولات نرم‎ افزاری شرکت PANalytical است. شرکت PANalytical یکی از سازنده های بزرگ دستگاه های XRD در دنیاست. این نرم افزار می تواند نتایج آزمون را به خوبی تحلیل نموده و نیاز محققان را برآورده سازد.

نرم افزار X’Pert HighScore یکی از مهم ترین نرم‌افزارهای مورد استفاده در رشته های مهندسی بخصوص مهندسی مواد، شیمی، فیزیک، معدن، پزشکی و غیره می باشد. نرم افزار X’Pert HighScore  برای فازیابی و آنالیز الگوی پراش اشعه ایکس (X-ray Diffraction و به اختصار XRD) استفاده می شود.

در این نرم افزار از کارت های ICCD استفاده می شود که پیش از این بصورت دستی بررسی می شدند. کار اصلی این نرم افزار، استفاده راحت تر و سریع تر از این کارت ها با دسته بندی و اطلاعات مفید آن است. آنالیز ریتولد و آنالیز بلوری دو بخش تحلیلی هستند که در تحلیل و بررسی الگوهای پراش، اطلاعات خوبی ارائه می دهند.

بدین ترتیب طیف خدماتی که این نرم افزار ارائه می دهد، علاوه بر فازیابی، تعیین ساختار، اندازه کریستالیت (و نه اندازه دانه)، تنش باقی مانده، شامل محاسبه سطح زیر نمودار، ثوابت شبکه و غیره نیز خواهد شد. تعیین فازهای تشکیل دهنده و بررسی فازهای مختلف به لحاظ شکل ساختاری، زاویه و شدت پیک‌ها، آنالیز کریستالوگرافی و برخی محاسبات ساختاری از جمله دیگر امکانات این برنامه است.

 

 

 

 

برگزاری اولین دوره آموزشی نرم افزار X’Pert HighScore در آینده نزدیک…

 

اطلاع‌رسانی زمان و چگونگی برگزاری دوره در روزهای آینده از طریق وبسایت، پیج اینستاگرام و کانال تلگرامی گروه مترس انجام خواهد شد.

 

سرفصل‌های دوره

  • معرفی نرم‌افزار X’Pert HighScore

  • بررسی فازی نمونه‌ها با استفاده از نرم‌افزار

  • محاسبه اندازه کریستالیت و کرنش شبکه به روش شرر

  • محاسبه اندازه کریستالیت و کرنش شبکه به روش ویلیامسون-هال

 

 

 

 می‌توانید از طریق پر کردن فرم زیر، پیش ثبت نام دوره را انجام دهید.

 

مرحله اول

ابتدا به حساب کاربری خود وارد شده و وارد صفحه درخواست پروژه مورد نظر شوید.

مرحله دوم

فرم سفارش پروژه را با دقت تکمیل نمایید.

مرحله سوم

هزینه پروژه در دو حالت عادی و فوری برای شما ارسال می شود لطفا هزینه مورد نظر را انتخاب و پرداخت نمایید.

مرحله چهارم

پروژه در تاریخ مورد نظر آماده تحویل به شماست و شما می توانید از طریق تماس با پشتیبانی آن را دریافت نمایید.

برای درخواست پروژه ابتدا به حساب کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *