مطالب علمی

آلمان چگونه با تبدیل پژوهش ها به کاربردهای تجاری، در حال برتری یافتن است

آلمان چگونه با تبدیل پژوهش ها به کاربردهای تجاری، در حال برتری یافتن است

How Germany is winning at turning its research to commercial application

 

انتقال پژوهش از میز به بازار می تواند اقتصاد آلمان را تقویت کند، کیفیت زندگی مردم را افزایش دهد و مسائل مربوط به محیط زیست و سلامت افراد را حل کند. این ها، دلایلی هستند که موجب شده است دولت آلمان استراتژی فناوری هایتک خود را ارتقا دهد. در وبسایت وزارت آموزش و تحقیقات آلمان نیز اشاره شده است که: «هدف این است که ایده های خوب، به سرعت به محصولات و خدمات نوآورانه تبدیل شوند»

این استراتژی که قرار بود تا 2020 اجرا شود، در سپتامبر 2018 تا 2025 تمدید شد. هدف این استراتژی این است که 3.5% از تولید ناخالصی داخلی— یک سوم از سوی دولت و دوسوم از سوی بخش خصوصی— به تحقیق و توسعه (R&D) اختصاص یابد. زمینه های مورد توجه در این برنامه شامل اقتصاد دیجیتال، انرژی پایدار، تغییر در محل کار، زندگی سلامت، حمل و نقل بهتر و زیرساخت مطمئن، می شود. علاوه بر آن، دولت در تلاش است تا دانش را بین صنعت و دانشگاه منتقل کند تا این که آلمان محیط جذابی برای بنگاه های استارت-آپ و کارکنان خارجی شود.

این عنوان مقاله ای است که به تازگی در مجله Nature منتشر شده است و به آلمان، کشوری که از طریق علم ثروت تولید می‌کند، پرداخته است. توصیه می‌شود که این مقاله بسیار مهم را مطالعه بفرمایید.

(تمام مطالب ارائه شده توسط گروه مترس-MatRes اختصاصی هستند و با تلاش تیم پژوهشی ما آماده و ارائه می شوند، لطفاً بدون ذکر منبع کپی نکنید. با تشکر)

گروه علمی و پژوهشی مهندسی و علم مواد (MatRes-مترس)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *